Företag

På denna sida finner du allt för ditt företag
för att lära känna dina kollegor

Boka ditt evenemang idag

Lilla konferenspaketet

}

09.00-15.30

Dagen börjar med enkel frukost, därefter konferens på förmiddagen.
Ni serveras sedan dagens lunch innan ni påbörjar eftermiddagens aktivitet.
Avslutar sedan med nybakade kanelsnäckor innan hemfärd.

Stora konferenspaketet

}

9.30 - ca 20.00

Dagen börjar med enkel frukost, därefter för- och eftermiddags- konferens med avbrott för lunch.
Em-fika och sedan aktivitet innan kvällens grillmeny i lappkåtan.

Två-dagars konferenspaket

}

10.00 - Dag 2 15.00

Heldagskonferens med avbrott för lunch och fika, sedan aktiverar ni er och avslutar dagen i vår mysiga lappkåta med en läcker grillmeny. Dag 2 börjar med frukost och fortsatt konferens, avslut med lite trevlig golf och fika.

Lilla kickoffpaketet

}

10.00-15.30

Perfekt om ni inte har behov av konferens utan vill mer ut o ha kul med arbetskamraterna. Lunch och fika ingår.

Stora kickoffpaketet

}

10.30 - ca 20.00

Vill ni ha mer ut av dagen väljer ni detta paket, ingen konferens men däremot aktiviteter hela dagen som avslutas med grillkväll i vår mysiga lappkåta.

Kickoff – Action

}

10.00 - ca 19.30

För företaget som vill ha full action hela dagen. Lite tuffare aktiviteter med avbrott för lunch och fika och därefter avslut.

Kickoff – Utmaning

}

10.00-15.00

För företaget som känner att utmaning är grejen. Avbrott för lunch, och därefter en femkamp med lite tuffare grenar

Kickoff – Teambuilding

}

10.30-15.00

För företaget som kanske har lite nya medarbetare och vill lära känna eller göra en omstart efter en slitig vår och sommar. Ni fixar även maten på egen hand. Allt medtages, ingredienser, kol o tändvätska. Plats vid stora grillen ingår.

Passande tillfällen

För inspiration se nedan eller välj bland våra paket ovan

Kickoff

Kickoff för företaget som vill knyta personalen närmare varandra på ett lättsamt sätt. Vi sätter ihop er kickoff med till exempel konferens, aktiviteter, måltider och teamövningar. Komponera er kickoff själva eller välj bland våra konferens/kickoff/hel-eller halvdagspaket för att få tips på upplägg.

Ni kommer att vara ute i naturen så mycket som möjligt och ni kommer att lära känna varandra på ett annat sätt än i arbetsdagens rutiner.

Bad & Bastu

Koppla av i vår mysiga avdelning för bastu och bad. Bastun är vedeldad och rymmer ca 10-12 personer, badtunna ligger nedsänkt i den anslutande terrassen alldeles utanför bastutunnan och har plats för ca 8-10 personer. Bad/bastu kan bokas till våra paket om man valt något av dom.

I direkt anslutning finns det dusch och omklädningsrum och på terrassen finns det långbord och bänkar där man kan sitta och äta lite gott tilltugg. Låter det trevligt? Ring och boka! Tid ca 2 timmar

Samarbete

Samarbetsövningar under några timmar är idealiskt för företaget som skall lära känna varandra och ha aktiviteter tillsammans. Vikten läggs på att man får lära känna sina arbetskamrater i en ny miljö och upptäcker nya positiva sidor hos varandra. Komponera er dag själva eller se våra konferens/kickoff eller halv- och heldagspaket för att få tips på upplägg.

Konferenser

Ni har konferens i vår fräscha konferenslokal. Nya mjuka stolsdynor för långa konferenser finns såklart. Här har ni även tillgång till projektor, whiteboard, blädderblock, papper och pennor. Komponera er dag själva eller se våra konferenspaket för att få tips på upplägg.

Frukt och dricka finns också att tillgå. Meddela i god tid just era önskemål inför konferensen. Ca: 50 personer vid biosittning Vid bord ca: 20 personer.

Grillkväll

Under lite kyliga sommarkvällar kan man gå in och sätta sig i någon av våra mysiga lappkåtor. Vi har två stycken, varav den ena klarar ca 40-50 personer och den större 80-100 personer. Tack vare kåtans utformning och omfång känns de dock aldrig för stora även om gruppen är liten. I den mindre kåtan finns en värmekamin som ger riktigt go värme och hög mysfaktor.

Vi tänder också massor med värmande värmeljus. Sittning i lappkåta ingår när man bokat och genomfört någon aktivitet på Äventyrscampen. I den större kåtan finns det även möjlighet att få utrymme för lite dans när andan faller på. För att ytterligare höja stämningen kan vi hyra in någon av våra duktiga och populära trubadurer.

Våra grillmenyer är mycket uppskattade och man blir garanterat mätt. Specialkost för de som behöver alternativ är inga problem. OBS! Måste anmälas i god tid.

Vi kommer till er

Om ni har svårt att ta er ut till oss så kommer vi till er (tänk på att detta bör bokas i mycket god tid). Vi kan genomföra bumperball (fotbollsplan, gräs eller konstgräs eller idrottshall) eller mångkamper (större yta gräsyta eller större inomhuslokal) som är mobila aktiviteter.

Underhållning

Vi har flera alternativ till att ordna musik för att förhöja stämningen på Er grillkväll. Trubadur: Vi har flera olika trubadurer som spelar för oss (mycket duktiga). Vi kan köra sånglekar och allsång, allt vad Ni känner för. Speltid ca 3×45 minuter.

Företagsfest

Företagsfesten ordnar vi – till exempel: Heldag med lunch – aktiviteter – fika – aktiviteter – och avslutning med grillkväll i lappkåtan. Se gärna våra förslag på upplägg bland våra paket för att få prisbild om ni inte föredrar att komponera dagen själva.

Äventyrscampen i Sövde

Snogeholmsvägen 1241-9
Golfbanan/reception: 0416-16086
Vid brådskande ärende:
0705-512512 (ej förfrågning/bokning)

Förfrågan/bokning

tel.nr: 0416-10611(växel)
Må-Fr 09:00-16:00
Mail: info@aventyrscampen.se

Öppettider

Event och arrangemang kan bokas Feb - Nov
Se dropin golfernas öppetider Här
Midsommarafton stängt!

Äventyrscampen
  • Lilla konferenspaketet

    Företag, 10-50 personer

    09.30 Förmiddagsfika
    10.00 Konferens
    12.00 Dagens Lunch
    13.00 Sjukamp
    15.00 Kaffe och kanelsnäcka

    Pris

    785:- per person

    Vår moderna konferenslokal är mycket fräsch och har stolar med mjuka dynor för långa konferenser.
    Plats för 50 personer i biosittning, 20-25 personer för bordssittning.

    Dagen börjar med enkel frukost, därefter konferens på förmiddagen. Ni serveras sedan dagens lunch innan ni påbörjar eftermiddagens aktivitet. Avslutar sedan med nybakade kanelsnäckor innan hemfärd.

    Förmiddagsfika/lunch och eftermiddagsfika serveras i vår stora härliga matsal – inte långt från konferenslokalen

  • Stora Konferenspaketet

    Företag, 10-50 personer

    09.30 Förmiddagsfika
    10.00 Konferens
    12.00 Lunch
    13.00 Konferens
    15.00 Eftermiddagsfika
    15.30 Sjukamp
    18.00 Grill-plusmeny
    18.30 Kaffe och kaka

    Pris

    1115:- per person

    Vår moderna konferenslokal är mycket fräsch och har stolar med mjuka dynor för långa konferenser.
    Plats för 50 personer i biosittning, 20-25 personer för bordssittning.
    Förmiddagsfika/lunch och eftermiddagsfika serveras i vår stora härliga matsal – inte långt från konferenslokalen.
    På eftermiddagen/kvällen serveras grillmenyn i vår mysiga lappkåta som även den ligger på bekvämt gångavstånd.
    Grillmästaren hälsar er välkomna efter lång dag och serverar er vår uppskattade grillmeny.
    Den varma vedeldade kaminen och ljuslyktorna på borden inne i lappkåtan bidrar till en mycket hög mysfaktor och trivsam stämning.

  • Två-dagars Konferenspaket

    Företag, 10-50 personer

    09.00 Förmiddagsfika (enkel frukost)
    09:30 Konferens, frukt, dryck (20 personer bord, 50 personer bio)
    12.00 Lunch
    12.45 Konferens forts.
    15.00 Kaffe och kanelsnäcka
    15.30 Sjukamp
    18.00 Grillmeny + dessert
      Logi, 4-bäddsrum, 10 rum inkl. frukost
    08.30 Frukost
    10.00 Utcheckning

    Pris

    1490:- per person

    Ni har konferens i vår fräscha och moderna lokal. Nya mjuka stolsdynor för långa konferenser. Fm-fikan/lunchen och em-fikan serveras i vår stora härliga matsal bara några steg från konferenslokalen.

    På kvällen serveras grillmeny i vår mysiga lappkåta. Lappkåtan ligger på bekvämt avstånd från konferenslokalen. Ni serveras vid grillen av vår grillmästare och kåtan är uppvärmd av värmekaminen och ljus och lyktor överallt ger en hög mysfaktor och är mycket avkopplande efter en lång dag på campen.

    Vårt vandrarhem som har anor från andra världskriget. Ni ligger i våra små och mysiga rum i fyrbäddsrum i våningssängar. Om man är en grupp med lägre deltagarantal går det bra att bo färre antal per rum utan extra logikostnad. Vid begäran kan man mot avgift lägga till sänglinne och slutstädning.

  • Lilla kickoffpaketet

    Företag min. 6 personer

    10.00 Sjukamp
    12.00 Lunch
    13.00 Golfaktivitet
    15:00 Eftermiddagsfika

    Pris

    600:- per person

    Perfekt om ni inte har behov av konferens utan vill mer ut o ha kul med arbetskamraterna. Lunch och fika ingår.

  • Stora kickoffpaketet

    Företag min. 10 personer

    10.30 Tiokamp(fem grenar)
    12.00 Lunch
    13.00 Tiokamp(fem grenar)
    15.00 Eftermiddagsfika
    15.30 Golfaktivitet
    17.30 Grillmeny
    18.00 Kaffe och kaka

    Pris

    995:- per person

    Vill ni ha ut mer av er kickoff väljer ni detta paket, ingen konferens men däremot aktiviteter hela dagen som avslutas med grillkväll i vår mysiga lappkåta.

  • Actionpaketet

    Min 10 personer Max 30 personer

    10.00 Paintball
    13.00 Dagens lunch
    13.30 Femkamp
    15.00 Kaffe och kaka
    15.30 Bumberball
    17.30 Grillmeny

    Pris

    1390:- per person

    För er som vill ha full action hela dagen. Lite tuffare aktiviteter med avbrott för lunch och fika och därefter avslut.

  • Utmaningspaketet

    Min 6 personer Max 30 personer

    10.00 Höghöjdsbana
    12.00 Dagens lunch
    13.00 Femkamp

    Pris

    850:- per person

    För företaget som känner att utmaning är grejen. Avbrott för lunch, och därefter en femkamp med lite tuffare grenar.

  • Samarbetspaketet

    Min 6 personer

    10.30 Tiokamp(fem första)
    12.00 Egen medhavd lunch
    13.00 Tiokamp(fem sista)
    14.30 Fika
    15.00 Golfaktivitet

    Pris

    550:- per person

    Ni indelas i grupper som tävlar mot varandra.
    Ni fixar även er egen lunch, grill finns att låna. Utekök med kylar finns för förvaring
    av kylvaror. Man kan även beställa dagens lunch om man föredrar det.

  • Kickoff

    Kickoff för företaget som vill knyta personalen närmare varandra på ett lättsamt sätt. Vi sätter ihop er kickoff med till exempel konferens, aktiviteter, måltider och teamövningar. Komponera er kickoff själva eller välj bland våra konferens/kickoff/hel-eller halvdagspaket för att få tips på upplägg.

    Ni kommer att vara ute i naturen så mycket som möjligt och ni kommer att lära känna varandra på ett annat sätt än i arbetsdagens rutiner.

    Är det svårt att välja? Maila oss på info@aventyrscampen.se med så mycket information som möjligt, storlek på gruppen, ev budget och den tid Ni vill spendera hos oss så hjälper vi er att sammanställa ett bra program.

    Minimiantal 6 personer
    Hur länge ni vill vara hos oss bestämmer helt enkelt ni själva!

  • Bad & Bastu

    Koppla av i vår mysiga avdelning för bastu och bad. Bastun är vedeldad och rymmer ca 10-12 personer, badtunna ligger nedsänkt i den anslutande terrassen alldeles utanför bastutunnan och har plats för ca 8-10 personer. Bad/bastu kan bokas till våra paket om man valt något av dom.

    I direkt anslutning finns det dusch och omklädningsrum och på terrassen finns det långbord och bänkar där man kan sitta och äta lite gott tilltugg.
    Låter det trevligt? Ring och boka!
    Tid ca 2 timmar.

  • Samarbete

    Samarbetsövningar under några timmar är idealiskt för företaget som skall lära känna varandra och ha aktiviteter tillsammans. Vikten läggs på att man får lära känna sina arbetskamrater i en ny miljö och upptäcker nya positiva sidor hos varandra. Komponera er dag själva eller se våra konferens/kickoff eller halv- och heldagspaket för att få tips på upplägg.

    Är det svårt att välja? Maila oss på info@aventyrscampen.se med så mycket information som möjligt, storlek på gruppen, ev budget och den tid Ni vill spendera hos oss så hjälper vi er att sammanställa ett bra program.

    Minimiantal 6 personer
    Hur länge ni vill vara hos oss bestämmer helt enkelt ni själva!

  • Konferenser

    Ni har konferens i vår fräscha konferenslokal. Nya mjuka stolsdynor för långa konferenser finns såklart. Här har ni även tillgång till projektor, Whiteboard, blädderblock, papper och pennor. Komponera er dag själva eller se våra konferenspaket för att få tips på upplägg.

    Frukt och dricka finns också att tillgå. Meddela i god tid just era önskemål inför konferensen. Ca: 50 personer vid biosittning Vid bord ca: 20 personer.

    Är det svårt att välja? Maila oss på info@aventyrscampen.se med så mycket information som möjligt, storlek på gruppen, ev budget och den tid Ni vill spendera hos oss så hjälper vi er att sammanställa ett bra program.

    Minimiantal 6 personer
    Hur länge ni vill vara hos oss bestämmer helt enkelt ni själva!

  • Grillkväll

    Under lite kyliga sommarkvällar kan man gå in och sätta sig i någon av våra mysiga lappkåtor. Vi har två stycken, varav den ena klarar ca 40-50 personer och den större 80-100 personer. Tack vare kåtans utformning och omfång känns de dock aldrig för stora även om gruppen är liten. I den mindre kåtan finns en värmekamin som ger riktigt go värme och hög mysfaktor.

    Vi tänder också massor med värmande värmeljus. Sittning i lappkåta ingår när man bokat och genomfört någon aktivitet på Äventyrscampen. I den större kåtan finns det även möjlighet att få utrymme för lite dans när andan faller på. För att ytterligare höja stämningen kan vi hyra in någon av våra duktiga och populära trubadurer.

    Våra grillmenyer är mycket uppskattade och man blir garanterat mätt. Specialkost för de som behöver alternativ är inga problem. OBS! Måste anmälas i god tid.

    Är det svårt att välja? Maila oss på info@aventyrscampen.se med så mycket information som möjligt, storlek på gruppen, ev budget och den tid Ni vill spendera hos oss så hjälper vi er att sammanställa ett bra program.

    Minimiantal 6 personer
    Hur länge ni vill vara hos oss bestämmer helt enkelt ni själva!

  • Vi kommer till er

    Om ni har svårt att ta er ut till oss så kommer vi till er (tänk på att detta bör bokas i mycket god tid). Vi kan genomföra bumperball (fotbollsplan, gräs eller konstgräs eller idrottshall) eller mångkamper (större yta gräsyta eller större inomhuslokal) som är mobila aktiviteter.

    Kontakta äventyrscampen för information om vilka aktiviteter vi kan komma och utföra hos er.  Maila oss på info@aventyrscampen.se

    Minimiantal 6 personer

  • Underhållning

    Vi har flera alternativ till att ordna musik för att förhöja stämningen på Er grillkväll. Trubadur: Vi har flera olika trubadurer som spelar för oss (mycket duktiga).

    Vi kan köra sånglekar och allsång, allt vad Ni känner för. Speltid ca 3×45 minuter. Man kan också ordna musik på egen hand via dator o spotify e.d. Elektricitet finns draget ut till båda lappkåtorna.

    Är det svårt att välja? Maila oss på info@aventyrscampen.se med så mycket information som möjligt, storlek på gruppen, ev budget och den tid Ni vill spendera hos oss så hjälper vi er att sammanställa ett bra program.

    Minimiantal 6 personer
    Hur länge ni vill vara hos oss bestämmer helt enkelt ni själva!

  • Företagsfest

    Företagsfesten ordnar vi – till exempel: Heldag med lunch – aktiviteter – fika – aktiviteter – och avslutning med grillkväll i lappkåtan. Se gärna våra förslag på upplägg bland våra paket för att få prisbild om ni inte föredrar att komponera dagen själva.

    Är det svårt att välja? Maila oss på info@aventyrscampen.se med så mycket information som möjligt, storlek på gruppen, ev budget och den tid Ni vill spendera hos oss så hjälper vi er att sammanställa ett bra program.

    Minimiantal 6 personer
    Hur länge ni vill vara hos oss bestämmer helt enkelt ni själva!

  • Drop in-aktiviteter

    April – Maj Måndag – Fredag Förhandsbokning
    April – Maj Lördag – Söndag 11:00 – 18:00
    Juni – Augusti Måndag – Söndag 10:00 – 20:00
    September – Oktober Måndag – Fredag Förhandsbokning
    September – Oktober Lördag – Söndag 11:00 – 18:00
    November – Mars Måndag – Söndag Stängt

    OBS!
    Midsommarafton – stängt
    Midsommardagen – 11:00-18:00
    Andra tider än ovanstående enligt överenskommelse